Όλα
τα Λυκόπουλα διάλεξαν από μια ερασιτεχνική ασχολία(σαν μικρή εργασία ας πούμε)
για να ετοιμάσουν και να παρουσιάσουν σαν ρεπορτάζ -μιας
και είμαστε δεινοί ρεπόρτερ- στην Αγέλη.
Η
παρουσίαση μπορεί να περιλαμβάνει γραπτό κείμενο, φωτογραφίες,
αντικείμενα(πχ στην ερασιτεχνική ασχολία του ποδηλάτη ένα
ποδήλατο), βίντεο (πρέπει να έχουμε ενημερωθεί ώστε να φροντίσουμε
να έχουμε το απαραίτητο οπτικοακουστικό σύστημα), δημιουργία παιχνιδιού
για καλύτερη εμπέδωση, διαδραστική παρουσίαση(πχ στην ερασιτεχνική
ασχολία της μαγειρικής να μαγειρέψουμε όλοι μαζί κάτι απλό και ότι άλλο μπορεί
να βοηθήσει το Λυκόπουλο καλύτερα στην παρουσίαση του με βάση το θέμα της
Ερασιτεχνικής του Ασχολίας.
Σκοπός
είναι να εξοικειωθούμε με την έρευνα, να ασχοληθούμε με πράγματα που
ήδη μας ενδιαφέρουν ή να γνωρίσουμε πράγματα που μπορεί να μας ενδιαφέρουν και
δεν το ξέραμε και να μάθουμε να παρουσιάζουμε τον κόπο και τις γνώσεις
μας στους άλλους.
Πατήστε
στον παρακάτω σύνδεσμο για να δείτε την ερασιτεχνική ασχολία που διάλεξε το
κάθε Λυκόπουλο καθώς επίσης και το τι πρέπει να κάνει!
Καλή
επιτυχία!!!
Ασπριδεροί
Εμμανουέλα: Φίλου της καθαρής πόλης
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
1. Να πετάει τα
σκουπίδια σε καλάθια ή δοχεία αποκομιδής απορριμμάτων και γενι-
κά να συμβάλλει στη
διατήρηση της καθαριότητας.
2. Να φροντίζει να
κατεβάζει τα σκουπίδια της οικογένειας λίγο πριν περάσει το ό-
χημα του Δήμου, σε γερές
και καλά κλεισμένες σακούλες.
3. Να φροντίζει τη
γενική ομορφιά του σπιτιού του {διατηρώντας το μπαλκόνι κα-
θαρό και τακτοποιημένο).
4. Να διατηρεί γλάστρες
με λουλούδια.
5. Να συμμετάσχει με την
Αγέλη σε μία δράση για την καθαρή πόλη.
6. Να γνωρίζει τα
προβλήματα ρύπανσης της πόλης του και να τα παρουσιάζει.
7. Να κάνει σε χαρτόνι
ένα κολλάζ για τη ρύπανση.
8. Να φιλοτεχνήσει έναν
πίνακα με «5 χρυσές συμβουλές» για την καθαριότητα της
πόλης, να τον κρεμάσει στη γωνία της εξάδας του.
Διονύσης: Παιχνιδά
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 3 από τα παρακάτω:
1. Να πραγματοποιεί το A
ή το B.
• (Α)
• να
φτιάξει με οποιοδήποτε υλικό ένα παιχνίδι.
• να
φτιάξει σε χαρτόνι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.
• να
επισκευάσει ένα παιχνίδι.
• (Β)
• να
συναρμολογήσει ένα μοντέλο από κουτί.
2. Να κάνει μία συλλογή
από φωτογραφίες παιχνιδιών με 5 φωτογραφίες.
3. Να ξέρει πώς
παίζονται 5 επιτραπέζια παιχνίδια και να μπορεί να τα εξηγήσει και
στα υπόλοιπα Λυκόπουλα
της εξάδας του.
4. Να τακτοποιεί στην Αγέλη ή στο δωμάτιό του τα παιχνίδια.
Ιάσονας 3: Ψυχαγωγού
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 8 από τα παρακάτω:
1. Να διευθύνει 2
τραγούδια στην Αγέλη.
2. Να παρουσιάσει μία
ιστορία με την εξάδα του (σκετς).
3. Να πει 3 έξυπνα
ανέκδοτα.
4. Να απαγγείλει ένα
ποίημα.
5. Να δείξει 3
ταχυδακτυλουργικά κόλπα.
6. Να χορέψει και να
μπορεί να δείξει 2 χορούς αγριμιών.
7. Να χορέψει 2
ελληνικούς χορούς.
8. Να παρουσιάσει 3
νούμερα τσίρκου ή κλόουν.
9. Να διηγηθεί μία
ιστορία.
10. Να μπορεί να
μεταμφιεστεί κατάλληλα.
11. Να απασχολήσει την
Αγέλη για 10' με παιχνίδια -τραγούδια-μιμήσεις κλπ.
12. Να συμβάλλει θετικά
στην επιτυχία τις πυρράς μίάς εκδρομής ή στην κατασκή-
νωση.
Καφετιοί
Αρετή: Μαγειρικής
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζει να
χρησιμοποιεί έναν οδηγό μαγειρικής.
2. Να γνωρίζει να
χρησιμοποιεί σωστά την κουζίνα που έχει στο σπίτι του γνωρίζο-
ντας τους κινδύνους της.
3. Να ξέρει σε τί
χρησιμεύουν τα διάφορα μαγειρικά σκεύη και οι αντίστοιχες συ-
σκευές (μιξερ κλπ).
4. Να ξέρει να φτιάχνει καφέ,
τσάι ή κάποιο άλλο ρόφημα.
5. Να βράζει ή να
τηγανίζει ένα αβγό.
6. Να φτιάξει ένα απλό
φαγητό (μακαρόνια, πιλάφι, μπιφτέκια κλπ).
7. Να γνωρίζει τα φρούτα
και τα λαχανικά της εποχής και να κάνει μία σαλάτα ή μία
φρουτοσαλάτα.
8. Να απαριθμήσει 5 παραδοσιακά
ελληνικά φαγητά ή γλυκά.
9. Να βοηθήσει τη μητέρα
του στην παρασκευή ενός δύσκολου φαγητού.
10. Να βοηθήσει στην
προετοιμασία πρωινού, μεσημεριανού και βραδινού φαγητού
στην κατασκήνωση.
11. Να μπορεί να
υπολογίσει χοντρικά τις ποσότητες υλικών που χρειάζονται για την
ετοιμασία ενός φαγητού.
Ιάσονας 2: Ζωγραφικής
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:
1. Να ξέρει λίγα για την
ιστορία της ζωγραφικής.
2. Να παρουσιάσει
συλλογή φωτογραφιών από 10 ζωγραφικούς πίνακες.
3. Να γνωρίζει 5 Έλληνες
και 5 ξένους διάσημους ζωγράφους και 5 γνωστούς πί-
νακες.
4. Να ξέρει τα χρώματα
(βασικά και δευτερεύοντα) και πώς μπορούν να παραχθούν
από συνδυασμό άλλων
χρωμάτων.
5. Να διατηρεί στη σωστή
κατάσταση τα χρώματα και τα πινέλα του.
6. Να ζωγραφίσει ένα
απλό πίνακα με οποιοδήποτε θέμα για την Αγέλη ή το σπίτι
του.
7. Να σκιτσάρει σε
χαρτί:
• ένα
πρόσωπο
• ένα
δένδρο ή φυτό
• ένα
σπίτι.
8. Να έχει πάει σε μία
τουλάχιστον έκθεση ζωγραφικής ή πινακοθήκη και να μπορεί
να περιγράψει γιατί του
άρεσε ένας πίνακας.
9. Να μπορεί
Φώτης: Χορευτή
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω: (το Νο 1 και 2 υποχρεωτικά).
1. Να μπορεί να
ξεχωρίζει 2 ξένόυς χορούς και 3 ελληνικούς ακούγοντας τη μουσι-
κή τους.
2. Να χορεύει 2
ελληνικούς χορούς, έναν ξένο, ταγκό και βαλς.
3. Να γνωρίζει λίγα
πράγματα για την ιστορία του χορού.
4. Να γνωρίζει 2
διάσημους χορευτές ή 2 διάσημα μπαλέτα.
5. Να έχει
παρακολουθήσει μία χορευτική εκδήλωση (μπαλέτο, λαϊκούς χορούς
κλπ).
6.
Να γνωρίζει ένα χορό αγριμιού.
Αγγελική: Συλλέκτη
1. Να παρουσιάσει μια
πρωτότυπη και σωστά οργανωμένη συλλογή από οποιαδή-
ποτε υλικά με 50
τουλάχιστον κομμάτια.
2. Να μπορεί να εξηγήσει
πού μπορεί κανείς να βρει αυτά τα υλικά και πού τα βρή-
κε εκείνος.
3. Να γνωρίζει λίγα για
την ιστορία των αντικειμένων που μαζεύει.
4. Να προτείνει 3 Θέματα
συλλογών για αντίστοιχα μηνιαία Θέματα, βοηθώντας την
εξάδα του να τις πραγματοποιήσει.
Πιτσιλωποί
Θεοφανία: Φίλου του διαστήματος
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζει την
ιστορία της κατάκτησης του διαστήματος.
2. Να γνωρίζει τί είναι
γαλαξίας, τί είναι πλανητικό σύστημα, ποιοι πλανήτες το α-
ποτελούν και τί είναι τα
έτη φωτός.
3. Να αναγνωρίζει στον
ουρανό 3 αστερισμούς και κυρίως την Μεγάλη Άρκτο.
4. Να βρίσκει τον Πολικό
Αστέρα.
5. Να ξέρει τις φάσεις
της Σελήνης.
6. Να κάνει ένα από τα παρακάτω:
• να
ζωγραφίσει έναν αστερισμό με το μυθικό περίγραμμα που του έδωσε την
ονομασία του.
• να
κάνει μία συλλογή με 5 φωτογραφίες πλανητών.
• να
κάνει μία συλλογή με 5 φωτογραφίες διαστημοπλοίων ή αστροναυτών.
• να
κάνει μία συλλογή γραμματοσήμων με διαστημικό θέμα.
7. ε. να ζωγραφίσει τη διαστημική πόλη του μέλλοντος.
Κατερίνα: Κολύμβησης
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:
1. Να μπορεί να κολυμπά
25 μ. κροουλ.
2. Να μπορεί να κολυμπά
10 μ. ανάσκελα και 10 μ. πρόσθιο.
3. Να βάζει άφοβα το
κεφάλι του μέσα στο νερό με ανοιχτά μάτια.
4. Να μπορεί να πηδά από
βάρκα ή να κάνει βουτιά.
5. Να ξέρει πότε δεν
πρέπει να κολυμπά.
6. Να ξέρει να
χρησιμοποιεί σωσίβιο.
7. Να γνωρίζει 3
παγκόσμια και 3 πανελλήνια ρεκόρ κολύμβησης και τους αντίστοι-
χους πρωταθλητές.
8. Να έχει αθλητικό πνεύμα.
9. Να έχει παρακολουθήσει από
φυσικού ή στην τηλεόραση κολυμβητικούς αγώνες
και να τους σχολιάσει.
Σημείωση: Αν το Λυκόπουλο μετέχει σε
κολυμβητικούς αγώνες αθλητικού σωματεί-
ου,
του αναγνωρίζεται χωρίς δοκιμασία αυτή η ερασιτεχνική ασχολία.
Κωνσταντίνος: Κωπηλασίας
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:
1. Να του έχει
αναγνωριστεί η ερασιτεχνική απασχόληση της κολύμβησης.
2. Να κωπηλατεί με κανώ
100 μ.
3. Να κωπηλατεί με κανώ
όρθιος 50 μ.
4. Να γνωρίζει τους κανόνες ασφάλειας των σκαφών σε χώρους
λουόμενων.
5. Να έχει παρακολουθήσει
κωπηλατικούς αγώνες από φυσικού ή στην τηλεόραση
και να τους σχολιάσει.
6. Να έχει φίλαθλο πνεύμα.
Σημείωση: Αν το Λυκόπουλο μετέχει
ενεργά σε αγώνες ή επιδείξεις κωπηλατικού
σωματείου,
του αναγνωρίζεται αμέσως η ερασιτεχνική ασχολία.
Δημήτρης+Γιώργος: Ζαχαροπλαστικής
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζει να
χρησιμοποιεί ένα οδηγό ζαχαροπλαστικής.
2. Να ξέρει να
χρησιμοποιεί σωστά τον εξοπλισμό της κουζίνας του σπιτιού του
(κίνδυνοι).
3. Να γνωρίζει τους
διάφορους τύπους αλευριού για γλυκά, τί είναι το baking
powder και σε τί
χρησιμεύει, τί είναι η μαγιά, η σόδα, η βανίλια, η σαντιγί.
4. Να φτιάξει μία κρέμα
ή μία φρουί ζελέ ή ένα ρυζόγαλο.
5. Να κάνει με τη
βοήθεια της μητέρας του κάποιο γλύκισμα.
6. Να βρει 3 σχετικά
εύκολες συνταγές για γλυκά κατά προτίμηση παραδοσιακά.
7. Να γαρνίρει μία
τούρτα ή ανάλογο γλυκό με σαντιγί, κερασάκια κλπ.
8. Να ξέρει το βασικό
τρόπο παρασκευής γλυκών του κουταλιού και να μπορεί να
ξεχωρίζει 5 από αυτά.
9. Να ξέρει να αραιώνει
και να ετοιμάζει λεμονάδες, πορτοκαλάδες, βυσσινάδες κλπ
από συμπυκνωμένους
χυμούς.
10. Να μπορεί να ανοίξει
φύλλο με τη βοήθεια της μητέρας του.
11. Να μπορεί να χωρίζει το ασπράδι από τον κρόκο του αβγού και να
χτυπάει αβγά.
Κοκκινωποί
Ερμής: Βοτανολογίας
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:
1. Να ξεχωρίζει 5
διαφορετικά βότανα ή αρωματικά φυτά.
2. Να ξέρει σε τι
χρησιμεύουν: o δυόσμος, το δενδρολίβανο, το θυμάρι, το χαμο-
μήλι, το φασκόμηλο και η
μολόχα.
3. Να ετοιμάσει ένα
ζεστό με οποιοδήποτε βότανο ή αρωματικό φυτό θέλει.
4. Να παρουσιάσει μία
συλλογή από 6 τουλάχιστον βότανα ή αρωματικά φυτά.
5. Να μαζέψει σε εκδρομή
2 διαφορετικά βότανα ή αρωματικά φυτά για τη συλλογή
του π.χ.. μέντα, ρίγανη,
θυμάρι κλπ.
6. Να έχει στη
βιβλιοθήκη του ένα βιβλίο σχετικό με τη βοτανολογία ή τα αρωματι-
κά φυτά.
Βασιλική: Ζωγραφικής
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:
1. Να ξέρει λίγα για την
ιστορία της ζωγραφικής.
2. Να παρουσιάσει
συλλογή φωτογραφιών από 10 ζωγραφικούς πίνακες.
3. Να γνωρίζει 5 Έλληνες
και 5 ξένους διάσημους ζωγράφους και 5 γνωστούς πί-
νακες.
4. Να ξέρει τα χρώματα
(βασικά και δευτερεύοντα) και πώς μπορούν να παραχθούν
από συνδυασμό άλλων
χρωμάτων.
5. Να διατηρεί στη σωστή
κατάσταση τα χρώματα και τα πινέλα του.
6. Να ζωγραφίσει ένα
απλό πίνακα με οποιοδήποτε θέμα για την Αγέλη ή το σπίτι
του.
7. Να σκιτσάρει σε
χαρτί:
• ένα
πρόσωπο
• ένα
δένδρο ή φυτό
• ένα
σπίτι.
8. Να έχει πάει σε μία
τουλάχιστον έκθεση ζωγραφικής ή πινακοθήκη και να μπορεί
να περιγράψει γιατί του
άρεσε ένας πίνακας.
9. Να μπορεί
Ιάσονας 1: Ποδηλασίας
Να μπορεί να
πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
1. Να διανύσει με
ποδήλατο 2 χιλιόμετρα συνοδευόμενος από κάποιο μεγάλο, δεί-
χνοντας στην πράξη ότι
ξέρει να κινείται σωστά και σύμφωνα με τα σήματα της
Τροχαίας.
2. Να διατηρεί σε καλή κατάσταση το
ποδήλατό του (λαδωμένο, καθαρό, να φου-
σκώνει τα λάστιχα κλπ).
3. Να ξέρει να κολλά την τρύπια
σαμπρέλα και να περνά την αλυσίδα.
4. Να γνωρίζει τα βασικά σήματα της
Τροχαίας.
5. Να γνωρίζει λίγα για την ιστορία
των μέσων μεταφοράς και πότε εφευρέθηκε και
από ποιόν το πρώτο ποδήλατο.
6. Να έχει αθλητικό πνεύμα.
7. Να έχει παρακολουθήσει
ποδηλατικούς αγώνες από φυσικού ή από την τηλεόρα-
ση και να τους σχολιάσει.
Σημείωση: Αν το Λυκόπουλο μετέχει
ενεργά σε ποδηλατικό σωματείο, του αναγνω-
ρίζεται
αμέσως η ερασιτεχνική ασχολία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου