Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013

Οι Ερασιτεχνικές μας Ασχολίες!!!


Δείτε παρακάτω τον πίνακα Ερασιτεχνικών Ασχολιών και πως μπορείτε να προμηθευτείτε το ολοκαίνουριο βιβλιαράκι!!!

...under construction...




1. Θαλάσσιων Σπόρ


Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω: (προϋπόθεση: να ξέρει κολύμπι

καλό)

1. Να επιδίδεται σε κάποιο θαλάσσιο σπορ όπως κολύμπι, water ροΙο, Θαλάσσιο σκι

κλπ.

2. Να παρουσιάσει στην Αγέλη τους κανόνες ή την τεχνική ενός Θαλάσσιου σπορ.

3. Να γνωρίζει λίγα για την ιστορία ενός Θαλάσσιου ή ναυτικού αθλήματος και τα

ονόματα 3 πρωταθλητών Ελλήνων ή ξένων σε κάποιο από αυτά.

4. Να ζωγραφίσει ή να παρουσιάσει μια συλλογή από φωτογραφίες σχετικές με ένα

θαλάσσιο ή ναυτικό άθλημα.

5. Να γνωρίζει τους κινδύνους της Θάλασσας και της κολύμβησης.

6. Να έχει φίλαθλο πνεύμα.


2. Κολύμβησης

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

1. Να μπορεί να κολυμπά 25 μ. κροουλ.

2. Να μπορεί να κολυμπά 10 μ. ανάσκελα και 10 μ. πρόσθιο.

3. Να βάζει άφοβα το κεφάλι του μέσα στο νερό με ανοιχτά μάτια.

4. Να μπορεί να πηδά από βάρκα ή να κάνει βουτιά.

5. Να ξέρει πότε δεν πρέπει να κολυμπά.

6. Να ξέρει να χρησιμοποιεί σωσίβιο.

7. Να γνωρίζει 3 παγκόσμια και 3 πανελλήνια ρεκόρ κολύμβησης και τους αντίστοι-

χους πρωταθλητές.

8. Να έχει αθλητικό πνεύμα.

9. Να έχει παρακολουθήσει από φυσικού ή στην τηλεόραση κολυμβητικούς αγώνες

και να τους σχολιάσει.


3. Ιστιοπλοΐας
4. Ιστιοπλόου(OPTIMIST)
5. Κωπηλασίας
6. Θαλασσόλυκου
7. Υγιεινής
8. Υγείας του Σώματος
9. Φίλου της Σωστής Διατροφής
10. Ποδηλασίας
11. Αθλητή Στίβου
12. Αθλοπαιδιών
13. Αθλημάτων
14. Φιλάθλου

15. Προπονητή

Να μπορεί να πραγματοποιεί τα παρακάτω:
1. Να έχει διακριθεί σε κάποιο άθλημα.
2. Να βοηθήσει ένα Λυκόπουλο να μάθει να ασχολείται σωστά με αυτό το άθλημα.
3. Να οδηγεί και να ενθαρρύνει σωστά την εξάδα του σε ένα αγώνα δίνοντας σω-
στές οδηγίες και με τον τρόπο που πρέπει.
4. Να γυμνάσει για 10' όλη την Αγέλη με 5 τουλάχιστον διαφορετικές ασκήσεις.
5. Να σχολιάσει έναν αγώνα που είδε στην τηλεόραση.
6. Να έχει φίλαθλο πνεύμα.

16. Γυμναστικής
17. Γυμναστή
18. Χορευτή
19. Ελληνικών Χορών

20. Τάε Κβον Ντο(Taek won do)


Να μπορεί να πραγματοποιεί τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζει από ποιά χώρα προέρχεται και τι σημαίνει
2. Να γνωρίζει 2 έλληνες και 3 διεθνείς αθλητές του Τάε Κβον Ντο
3. Να γνωρίζει τις Αρχές και τα Είδη του
4. Να γνωρίζει τις Ζώνες, τι συμβολίζουνε και πως τις αποκτά ο αθλητής
5. Να μπορεί να εξηγήσει τις διαφορές μεταξύ Αγωνιστικού και Τεχνικού Τάε Κβον Ντο
6. Να παρουσιάσει τη ζώνη του (αν έχει)
7. Να κάνει μια επίδειξη στην υπόλοιπη Αγέλη (εάν γνωρίζει)




1. Φίλου της Θάλασσας

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

1. Να γνωρίζει ποιοι είναι οι 5 ωκεανοί και ποια τα κυριότερα πελάγη της Ελλάδας.

2. Να ξέρει τη σημασία της Θάλασσας.

3. Να παρουσιάσει μια συλλογή από 5 θαλασσινά αντικείμενα.

4. Να ξέρει τις μορφές και τα αίτια ρύπανσης της Θάλασσας.

5. Να αναγνωρίζει 5 είδη ψαριών ή άλλων οργανισμών της θάλασσας.

6. Να ξέρει 2 θαλασσινά τραγούδια ή ιστορίες.

7. Να ξέρει τις διάφορες καταστάσεις της Θάλασσας (τρικυμία, ήρεμη, άμπωτη, πα-

λίρροια κλπ).

8. Να γνωρίζει κολύμπι.

9. Να αναγνωρίζει τουλάχιστον 3 είδη σκαφών.

2. Φίλου της Βάρκας
3. Φίλου των Ψαριών
4. Ψαρά
5. Γεωργού

6. Κηπουρικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
1. Να ξέρει να ποτίζει, να σκαλίζει, να καθαρίζει, να κοπρίζει, να φυτεύει, να ραντί-
ζει και γενικά να κάνει σωστά όλες τις δουλειές του κήπου χρησιμοποιώντας τα
κατάλληλα εργαλεία.
2. Να φυτέψει λουλούδια ή λαχανικά σε ένα κομμάτι κήπου και να τα παρακολου-
θήσει μέχρι να βγουν τα λουλούδια ή να δέσει ο καρπός.
3. Να ξέρει 3 τρόπους φυτέματος (καταβολάδα, σπόρο, βολβό κλπ).
4. Να γνωρίζει ανάλογα με την εποχή τι ευδοκιμεί στον κήπο.
5. Να γνωρίζει μερικούς κινδύνους που διατρέχουν τα φυτά του κήπου (σκουλήκι,
ακρίδες, χιόνι κλπ) και τον τρόπο αντιμετώπισής τους.
6. Να γνωρίζει τα εργαλεία που χρειάζονται για την περιποίηση του κήπου (ψαλίδια,
κλαδευτήρι, τσάπα κλπ).
7. Να κρατήσει σημειώσεις για 2 μήνες για τον τρόπο δουλειάς του σε κήπο και να
παρουσιάσει ημερολόγιο με φωτογραφίες και προϊόντα από τον κήπο.
8. Να έχει επισκεφθεί ένα Βοτανικό κήπο ή φυτώριο ή Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.



7. Φίλου των Λουλουδιών

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
1. Να αναγνωρίζει 10 διαφορετικά λουλούδια.
2. Να περιποιηθεί για ένα μήνα 3 γλάστρες με λουλούδια.
3. Να ποτίζει τακτικά τις γλάστρες του σπιτιού του.
4. Να ξέρει ποια εποχή φυτεύονται 3 λουλούδια και τι περιποίηση χρειάζονται (χώ-
μα, πότισμα κλπ).
5. Να παρουσιάσει συλλογή από 10 ξερά λουλούδια ή 15 φωτογραφίες λουλου-
διών.
6. Να ξέρει να στολίσει ένα βάζο με λουλούδια ή ένα καλάθι ή να φτιάχνει μία σω-
στή ανθοδέσμη.
7. Να ξέρει πότε πρέπει και πότε όχι να κόβει τα λουλούδια και τον τρόπο που πρέ-
πει να τα κόβει για να μην προκαλεί ζημιά στο φυτό.
8. Να ξέρει 3 τραγούδια που μιλούν για λουλούδια.
9. Να ξέρει 3 τρόπους φυτέματος λουλουδιών (σπόρο, παραφυάδα, βολβό κλπ).
10. Να έχει επισκεφθεί ένα φυτώριο ή έκθεση λουλουδιών.

8. Βοτανολογίας
9. Ζωοτεχνίας

10. Φίλου των Ζώων

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

1. Να μην φοβάται τα ζώα.

2. Να αναγνωρίζει 10 ήμερα και 10 άγρια ζώα.

3. Να περιποιηθεί για λίγες μέρες ένα οποιοδήποτε ζώο.

4. Να παρουσιάσει συλλογή φωτογραφιών με 10 ζώα από τις 5 ηπείρους.

5. Να ξέρει τί αρρώστιες μπορεί να κολλήσει από διάφορα οικιακά ζώα.

6. Να ξέρει να παίρνει αποτύπωμα από ίχνος ενός ζώου.

7. Να φτιάξει ένα κατάλυμα ή σπίτι για κάποιο κατοικίδιο ζώο.

8. Να μιμηθεί την κραυγή 3 ζώων.

9. Να έχει επισκεφθεί ένα ζωολογικό κήπο ή Μουσείο Φυσικής Ιστορίας.

10. Να έχει στη βιβλιοθήκη του ένα τουλάχιστον βιβλίο σχετικό με τα ζώα.

11. Φίλου των Πουλιών
12. Φίλου του Ουρανού

13. Φίλου του Διαστήματος


Πρέπει λοιπόν να ξέρεις 5 απο τα παρακάτω: 
1. Να γνωρίζεις την ιστορία της κατάκτησης του Διαστήματος!
2. Να γνωρίζεις τί είναι Γαλαξίας, τί είναι πλανητικό σύστημα, ποίοι πλανήτες το αποτελούν και τί είναι τα έτη φωτός!
3. Να αναγνωρίζεις στον ουρανό 3 αστερισμούς και κυρίως την Μεγάλη Άρκτο!
4. Να βρίσκεις τον Πολικό Αστέρα!
5. Να ξέρεις τις φάσεις της Σελήνης!
6. Να κάνεις ένα απο τα παρακάτω:
-να ζωγραφίσεις έναν  αστερισμό μαζί με το μυθικό περίγραμα που του έδωσε το όνομά του
-να κάνεις μια συλλογή με 5 φωτογραφίες πλανητών
-να κάνεις μια συλλογή απο φωτογραφίες 5 διαστημοπλοίων ή αστροναυτών
-να κάνεις μια συλλογή γραμματοσήμων με διαστημικό θέμα
7. Να ζωγραφίσεις τη διαστημική πόλη του μέλλοντος!

14. Μετεωρολογίας

Να μπορείς να πραγματοποιείς 5 από τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζεις το ανεμολόγιο και να καταλαβαίνει τί άνεμος και από πού φυσά.
2. Να γνωρίζεις 3-4 τύπους νεφών.
3. Να γνωρίζεις 3 πρακτικούς τρόπους διάγνωσης καιρού.
4. Να γνωρίζεις τη χρήση του Θερμόμετρου και του βαρόμετρου.
5. Να γνωρίζεις:
• τί είναι βαρομετρικό υψηλό - χαμηλό.
• τί δύναμη έχει o αέρας και πώς μετριέται.
• πόσα είδη καιρού έχουμε.
6. Να κρατήσεις μετεωρολογικό ημερολόγιο μίας εβδομάδας σημειώνοντας:
• τί καιρό έχει.
• τί άνεμοι φυσούν.
• τί Θερμοκρασία επικρατεί (ΜΑΧ-ΜΙΝ).
7. Να έχεις επισκεφθεί το αστεροσκοπείο η τις εγκαταστάσεις της ΕΜΥ.


15. Ορυκτολογίας
16. Φίλου του Βουνού

17. Φίλου του Δάσους

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:

1. Να γνωρίζει την αξία του δάσους.

2. Να κάνει συλλογή από 10 υλικά που προέρχονται από τα προϊόντα του δάσους.

3. Να ξέρει τι να κάνει αν χαθεί σε ένα δάσος.

4. Να ξέρει να ξεχωρίζει 10 διαφορετικά δένδρα και φυτά του δάσους.

5. Να αναγνωρίζει 5 ζώα του δάσους.

6. Να διασχίσει ένα δάσος καταγράφοντας τι ζώα και τι φυτά συνάντησε κάνοντας

την σχετική συλλογή φυτών.

7. Να ξέρει τι πρέπει να κάνει όταν αντιληφθεί φωτιά σε μια δασική έκταση.

8. Να σέβεται τα δένδρα και το φυσικό περιβάλλον.

9. Να συμμετάσχει σε μια δενδροφύτευση ή στον καθαρισμό δένδρων από κάμπιες.


18. Ανίχνευσης
19. Εκδρομέα
20. Κατασκηνωτή
21. Φυσιολάτρη
22. Φίλου του περιβάλλοντως

23. Φίλου της Ανακύκλωσης(Θεοφανία)

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζει ποιά υλικά μπορούν να ανακυκλωθούν.
2. Να  γνωρίζει  την διαδικασία ανακύκλωσης ενός υλικού απο την στιγμή που μπαίνει στον κάδο.
3. Να γνωρίζει που υπάρχουν στην Ελλάδα αποθήκες και εργοστάσια ανακύκλωσης.  
4. Να γνωρίζει την συμβολή της ανακύκλωσης στην προστασία του περιβάλλοντος.
5. Να έχει διοργανώσει μια δράση ανακύκλωσης με την Αγέλη του
6. Να μπορεί να ξεχωρήσει τα ανακυκλώσιμα απο τα μη ανακυκλώσιμα υλικά.


Ειδική Ερασιτεχνική Ασχολία: Προστασίας του Περιβάλλοντος



1. Α' Βοηθειών
2. Πρόληψης Ατυχημάτων
3. Γραμματέα

4. Δημοσιογράφου

Να μπορούμε να πραγματοποιούμε 7 από τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζει λίγα από την ιστορία του Τύπου, τη σημασία του, τί είναι Ημερήσιος
και τί Περιοδικός Τύπος.
2. Να γνωρίζει σε γενικές γραμμές πώς βγαίνει μία εφημερίδα.
3. Να γνωρίζει τους τίτλους 5 εφημερίδων πανελλαδικής ή τοπικής κυκλοφορίας και
να παρουσιάσει μία συλλογή από 20 τουλάχιστον τίτλους (ονόματα) ελληνικών
και ξένων εφημερίδων και περιοδικών.
4. Να γνωρίζει τις διάφορες στήλες που περιλαμβάνει συνήθως η ύλη μίας εφημερί-
δας και σε τί αφορούν.
5. Να ορθογραφεί στην εφημερίδα της Αγέλης ή να συντονίσει την έκδοση 2-3
τευχών εφημερίδας της Εξάδας ή της Αγέλης.
6. Να παρουσιάσει στην Αγέλη ένα ρεπορτάζ από μία εκδρομή ή μία ειδική βραδιά,
που Θα περιλαμβάνει περιγραφές, 2-3 συνεντεύξεις, φωτογραφίες, ανέκδοτα
κλπ.
7. Να γνωρίζει ποιά είναι τα 5 μεγαλύτερα σήμερα προβλήματα στον κόσμο και να
γράψει αντίστοιχα 5 ευχές για την επίλυσή τους.
8. Να έχει μία συνολική εικόνα του κόσμου, να γνωρίζει τις 6 ηπείρους και τις κυ-
ριότερες φυλές, να γνωρίζει επίσης 2-3 οργανισμούς (ΟΗΕ, ΕΟΚ, UNESCO,
UNICEF κλπ) και με τί ασχολούνται.
9. Να παρουσιάσει μία συλλογή που να περιλαμβάνει:
• 10 επίκαιρες φωτογραφίες από όλο τον κόσμο.
• 2 επίκαιρα θέματα δοσμένα από 3 διαφορετικές εφημερίδες ή περιοδικά.
• 3 ειδήσεις της εκλογής του, που να ενδιαφέρουν τα παιδιά.
10. Να είναι συνδρομητής στο περιοδικό «Πρόσκοπος» ή άλλο παιδικό περιοδικ
ό.

5. Φίλου προς Όλους
6. Σωστής Κοινωνικής Συμπεριφοράς
7. Καλού Πολίτη 

8. Φίλου της Ειρήνης

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζει 4 μεγάλους πολέμους που συντάραξαν τον κόσμο από τα αρχαία
χρόνια και τί ζημιές προκάλεσαν στην ανθρωπότητα
2. Να παρουσιάσει μία σειρά από φωτογραφίες ή τίτλους εφημερίδων που να μι-
λούν ή να δείχνουν τα κακά του πολέμου.
3. Να γνωρίζει τί είναι o ΟΗΕ και ποιές χώρες περιλαμβάνει, καθώς και τί είναι η
UNICEF.
4. Να μπορεί να πραγματοποιεί ένα από τα παρακάτω:
• να γράψει ένα ποίημα σχετικό με την Ειρήνη
• να ζωγραφίσει μία εικόνα που να δείχνει τα αγαθά της Ειρήνης
• να παρουσιάσει στην Αγέλη 5 ποιήματα γνωστών ποιητών που μιλούν για την
Ειρήνη
• να ηχογραφήσει ή να τραγουδήσει 3 τραγούδια με Θέμα την Ειρήνη
5. Να έχει αποδείξει με τη συμπεριφορά του ότι προσπαθεί να έχει παντού μόνο
φίλους.
6. Να μπορεί να εξηγήσει με απλά λόγια πώς ο Προσκοπισμός συμβάλλει στην ε-
δραίωση της Ειρήνης.



9. Γνωριμίας με την Πόλη - το Χωριό
10. Φίλου της Γειτονιάς
11. Φίλου της Καθαρής Πόλης
12. Φίλου της Κοινοτικής Ανάπτυξης
13. Ευρωπαίου Πολίτη
14. Φιλου των Βαλκανίων
15. Ξεναγού
16. Φίλου της Οικογένειας
17. Οικοκύρη
18. Φίλου του Σπιτιού
19. Φιλοξενίας

20. Βρεφοκομίας

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

1. Να μπορεί να κρατά σωστά ένα μωρό.

2. Να ξέρει να ταΐζει σωστά με το μπιμπερό ένα μωρό.

3. Να καταλαβαίνει πότε ένα μωρό θέλει άλλαγμα και να βοηθά σε αυτό.

4. Να ξέρει να απασχολήσει ένα μωρό με παιχνίδια ή τραγούδια, καθώς επίσης και

να το προστατεύει από διάφορους κινδύνους.

5. Να μπορεί να πάει ένα μωρό περίπατο ξέροντας τί θα πρέπει να έχει μαζί του.

6. Να μπορεί να στρώνει το κρεβατάκι ενός μωρού και να το βάζει να κοιμηθεί.


21. Μελετητή της Θρησκείας
22. Βοηθού της Εκκλησίας

23. Βιβλιοθηκάριου

Να μπορούμε να πραγματοποιούμε 6 από τα παρακάτω:
1. Να έχουμε διαβάσει 5 τουλάχιστον παιδικά βιβλία!
2. Να γνωρίζουμε λίγα πράγματα για το περιεχόμενο 15 παιδικών βιβλίων και να μπορούμε να συστήσουμε ένα σε κάποιο φίλο μας!
3. Να γνωρίζουμε τα περί δανειστικής βιβλιοθήκης και να μπορούμε να κρατήσουμε βιβλίο
δανεισμού!
4. Να κάνουμε μία ταξινόμηση σε μία βιβλιοθήκη και να φτιάξουμε ένα κατάλογο βιβλίων!
5. Να γνωρίζουμε 3 κεντρικά βιβλιοπωλεία και ένα στη γειτονιά μας!
6. Να έχουμε επισκεφθεί μία δανειστική βιβλιοθήκη!
7. Να βοηθήσουμε στη δημιουργία ή λειτουργία δανειστικής βιβλιοθήκης!

24. Πυροσβέστη
25. Ψυχαγωγού
26. Διοργανωτή Γιορτών
27. Ταξιδιώτη
28. Φίλου της Επικοινωνίας
29. Οικονομικών Συναλλαγών

Ειδική Ερασιτεχνική Ασχολία: Φίλου της Ζωής


Για να πραγματοποιήσεις λοιπόν με επιτυχία την συγκεκριμένη ειδική ερασιτεχνική πρέπει να μπορείς να πραγματοποιήσετε τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζετε πόσο σημαντικό είναι να διατηρούμε ακέραιες
όλες τις "διαθέσιμες" δυνάμεις μας, σαν προϋπόθεση για μια ευτυχισμένη ζωή.
2. Να μπορείτε να ζωγραφίζετε τι θα θέλατε ή να το γράφετε σε μία έκθεση
3. Να γνωρίζετε πόσο επιβαρυντικά για την καλή μας υγεία(φόρμα) είναι τα εξής:
-το πολύ φαγητό
-τα πολλά αναψυκτικά
-το τσιγάρο
-το αλκοόλ
-τα πολλά φάρμακα
-τα ναρκωτικά
-κάθε τι πέρα απο το μέτρο
και να ξέρετε τα αντίστοιχα υγιεινά υποκατάστατά τους (π.χ. χυμοί, φυσικές τροφές κ.λ.π.)
4. Να βρείτε και να παρουσιάσετε στην παρέα, στο σχολείο, στη γειτονιά 5 έξυπνες και εύκολα υλοποιήσιμες απο την ηλικία σας, δραστηριότητες(μία απο κάθε τομέα), κάθε μία απο τις οποίες μπορεί να ανοίγει ένα δημιουργηκό παράθυρο στη ζωή(χόμπι)!
5. Να γνωρίζετε τους τρόπους με τους οποίους προωθούνται οι κακές συνήθειες και πως μπορούμε να προστατευτούμε απο αυτούς.
6. Να γνωρίζετε απο ποιούς πρέπει να παίρνουμε φάρμακα, γλυκά κ.λ.π. και απο ποιούς όχι.
7. Να ξέρετε να μοιράζεστε με τους άλλους τα δικά σας προβλήματα και να έχετε την υπομονή να ακούσετε και να καταλάβετε τα προβλήματα των άλλων.
8. Να φτιάξετε ένα ημερολόγιο με δημοσιεύματα σχετικά με τις κακές συνήθειες που μειώνουν την απόδοσή μας. (Συλλογή αποκομμάτων).
9. Να ασχοληθείτε με μια νέα ερασιτεχνική ασχολία, απο τομέα που δεν έχετε ακόμα ασχοληθεί.
10. Να παρουσιάσετε τις χαρές της ζωής με πρωτότυπο τρόπο. Αφίσα με φωτογραφίες και στίζους ποιητών(απο το Ανθολόγιο) που μιλούν για τα ωραία πράγματα της ζωής.
11. Να γνωρίζετε σε ποιές περιπτώσεις η προσωπική μας ασφάλεια και η υγεία προέχει της αρχής της συντροφικότητας.
12. Να γνωρίζετε τα ωφέλη της εθελοντικής αιμοδοσίας.




1. Φιλότεχνου
2. Φίλου της Λογοτεχνίας
3. Φίλου της Ποίησης  

4.  Φίλου της Μουσικής  


Να μπορείς να πραγματοποιήσεις 7 από τα παρακάτω:  
1. Να παίζεις ένα όργανο και να ξέρεις σε ποια κατηγορία ανήκει!
2. Να παίζεις σε αυτό 2-3 μελωδίες εκ των οποίων η μία να είναι κάποιο Λυκοπουλικό ή Προσκοπικό τραγούδι!3. Να γνωρίζεις 3 μεγάλους συνθέτες και το έργο τους!
4. Να γνωρίζεις 2-3 μεγάλους σολίστ του οργάνου που παίζεις!
5. Να αναγνωρίζεις τον ήχο 5 οργάνων, να αναγνωρίζείς επίσης οπτικά 10!
6. Να μπορείς να περιποιείσαι σωστά το όργανο!
7. Να γνωρίζεις τι είναι το πεντάγραμμο και πώς γράφονται σ' αυτό οι νότες και το
σολφέζ!
8. Να έχεις βοηθήσει, παίζοντας ένα όργανο, σε μια , γιορτή της Αγέλης ή τους       Συστήματος (ή και σε πυρά)!

5.  Φίλου της Ραδιοφωνίας-Τηλεόρασης  

6.  Φίλου του Θεάτρου  

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
1. Να έχει παρακολουθήσει 3 τουλάχιστον Θεατρικά έργα (ζωντανά ή στην τηλεό-
ραση) και να μπορεί να πει με λίγα λόγια την υπόθεσή τους.
2. Να γνωρίζει μερικά για την ιστορία του Θεάτρου στην Ελλάδα (από την αρχαία
εποχή ως σήμερα)
3. Να γνωρίζει πόσα είδη θεατρικών έργων έχουμε και ποια είναι η διαφορά τους.
4. Να αναγνωρίζει από φωτογραφίες 3 Έλληνες ηθοποιούς άνδρες και 3 γυναίκες
(του Θεάτρου).
5. Να γνωρίζει 3 γνωστούς σύγχρονους Έλληνες θεατρικούς συγγραφείς.
6. Να γνωρίζει τη διαδικασία προετοιμασίας Θεατρικού έργου.
7. Να γράψει ένα σκετς για την εξάδα του το οποίο και να σκηνοθετήσει. 8. Να
μπορεί να χρησιμοποιεί με άνεση τη στήλη των εφημερίδων για τα θέατρα.
8. Να μπορεί να κάνει, με τη βοήθεια της σχετικής στήλης των εφημερίδων, μία
επιλογή Θεατρικών παραστάσεων κατάλληλων για παιδιά που θα κρεμά για 3
βδομάδες στον πίνακα ανακοινώσεων της Αγέλης.

7.  Φίλου του Κινηματογράφου  


Να πραγματοποιήσεις 7 από τα παρακάτω:
1. Να έχεις παρακολουθήσει 3 τουλάχιστον ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΡΓΑ και να μπορείς αυτά τη γνώμη σου!
να λές γι'
2. Να γνωρίζεις μερικά σχετικά με την ιστορία του κινηματογράφου!
3. Να γνωρίζεις πόσα είδη ταινιών (θέματα) υπάρχουν!
4. Να αναγνωρίζεις 6 Έλληνες και 3 ξένους ηθοποιούς!
5. Να αναγνωρίζεις 3 Έλληνες και 3 ξένους σκηνοθέτες ή 3 μεγάλες εταιρείες παρα-
γωγής!
6. Να γνωρίζεις πώς γυρίζεται ένα έργο!
7. Να γράψεις ένα σενάριο από τη ζωή της Αγέλης που θα γυρίσεις σε VIDEO με έξο-
δα της Αγέλης (1 κασέτα)!
8. Να μπορείς να κάνεις, με τη βοήθεια της σχετικής στήλης των εφημερίδων, μία μάσεις για 3 βδομάδες στον πίνακα ανακοινώσεων της Αγέλης!
επιλογή ταινιών κατάλληλων για παιδιά που θα κρε
9. Να μπορείς να χρησιμοποιείς με άνεση τη στήλη των εφημερίδων για τους κινημα-τογράφους και να βρίσκεις τι έργο παίζουν οι γειτονικοί κινηματογράφοι!


8. Ξένων Γλωσσών
9. Παγκόσμιων Γνώσεων

Να μπορείς να πραγματοποιήσεις 6 από τα παρακάτω:

1. Να γνωρίζει τα νομίσματα και τις σημαίες 10 χωρών!
2. Να γνωρίζει τα κυριότερα γεγονότα της Ιστορίας 2 ξένων χωρών!
3. Να αλληλογραφεί με ένα παιδί από άλλη χώρα!
4. Να παρουσιάσει ένα παραδοσιακό έθιμο μίας χώρας!
5. Να γνωρίζει τη Γεωγραφία της Ευρώπης!
6. Να γνωρίζει 10 χώρες του κόσμου που υπάρχουν Πρόσκοποι!
7. Να γνωρίζει 5 μεγάλους ποταμούς, 5 μεγάλες λίμνες, 5 μεγάλα βουνά της Γης,

τους ωκεανούς και τις ηπείρους!
8. Να γνωρίζει 3 μεγάλα παγκόσμια προβλήματα και να προτείνει λύσεις!

10. Ιστορικού
11. Γνωριμίας με την Πατρίδα
12. Αρχαιολόγου
13. Σωστού Μαθητή
14. Παρατηρητή
15. Καλού Συζητητή
16. Μουσικού
17. Συλλέκτη
18. Αφηγητή
19. Φίλου των Παραμυθιών

20. Φίλου των Κόμικς

1. Να κάνεις μια παρουσίαση στην Αγέλη απο μία συλλογή κόμικς.
2. Να ξέρεις ποιό ήταν το 1ο κόμικ που φτιάχτηκε και λίγα λόγια για την ιστορία του.
3. Να γνωρίζεις έναν Έλληνα και έναν ξενο δημιουργό κόμικ και απο 1 έργο τους.
4. Να μας πείς 3 τρόπους με τους οποίους μπορεί κάποιος να προμηθευθεί ένα βιβλίο κόμικ.
5. Να μπορείς να σχεδιάζεις τον αγαπημένο σου ήρωα κόμικ.
6. Να γνωρίζεις κάθε πότε κυκλοφορούν οι νέες εκδώσεις για 5 βιβλία κόμικ.
7. Να γνωρίζεις ποιές τηλεοπτικές σειρές κινουμένων σχεδίων ή κινηματογραφικές ταινίες έχουν προέλθει απο βιβλίο κόμικ.


21. Ηθοποιού
22. Τραγουδιστή
23. Φίλου της Λαϊκής Παράδοσης
24. Φίλου Πνευματικών Παιχνιδιών

25. Δημιουργικής Φαντασίας(Αγγελική)

Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:
1. Να προτείνει 3 πρωτότυπες περιπέτειες για την Αγέλη σε αντίστοιχους κύκλους
συζήτησης.
2. Να παρουσιάσει με όποιον τρόπο Θέλει (γραφή, ζωγραφική, κολάζ, σκετς κλπ)
εικόνες από τον κόσμο που θα ήθελε να ζει.
3. Να εφεύρει κάτι (κατασκευή, συσκευή, συνταγή, παιχνίδι κλπ).
4. Συνδυάζοντας 6 φωτογραφίες από περιοδικά να φτιάξει μία ιστορία ή να διαφημίσει τη ζωή της Αγέλης με μία αφίσα που θα φτιάξει.
5. Να φτιάξει ένα σκετς για μία γιορτή ή πυρά της Αγέλης.


26. Συμμετοχής στο Πάσχα
27. Συμμετοχής στα Χριστούγεννα
28. Γνώση Ηλεκτρονικών Υπολογιστών
29. Φίλου των Ολυμπιακών Αγώνων

Ειδική Ερασιτεχνική Ασχολία: Πολιτιστικής Κληρονομιάς



1. Επισκευαστή

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

1. Να γνωρίζει ποια εργαλεία χρειάζεται για την επισκευή μικροαντικειμένων (σφυ-

ρί, πριόνι, κατσαβίδι, πινέλα κλπ), καθώς και πώς πρέπει να τα συντηρεί και να

τα τακτοποιεί.

2. Να κάνει μία παρουσίαση στην Αγέλη του μίας απλής επισκευής όπως π.χ.. το

κάρφωμα ενός ποδιού μίας καρέκλας.

3. Να γνωρίζει τους κινδύνους που μπορεί να υπάρξόυν και να μην προσπαθεί να

διορθώσει κάτι αν δεν ρωτήσει κάποιον ειδικό.

4. Να γνωρίζει να αλλάζει τρυπάνι ή σέγα σε ηλεκτρικά ή χειροκίνητα εργαλεία.

5. Να μπορεί να βάφει μικροεπιφάνειες και να συντηρεί τα πινέλα.

6. Να μπορεί να οργανώσει και να συντηρήσει μία μικρή εργαλειοθήκη.

7. Να μπορεί να πάρει μέτρα για αλλαγή τζαμιού.

8. Να ξέρει να αλλάζει το πετσάκι μίας βρύσης.

9. Να μπορεί να επιδιορθώνει μικροζημιές τοίχου με γύψο, στόκο ή τσιμέντο.

10. Να ξέρει να αλλάζει αμίαντο, φυτίλι, γκάζι και γυαλί σε φωτιστικά


2. Σκαπανικής

3.  Χειροτέχνη

Να μπορεί να πραγματοποιεί 5 από τα παρακάτω:

1. Να φτιάξει με οποιονδήποτε τρόπο ένα απλό χειροτέχνημα χρησιμοποιώντας 2-3

διαφορετικά υλικά.

2. Να κάνει οικονομία στα υλικά που χρησιμοποιεί και να φροντίζει σωστά τα εργα-

λεία που χρησιμοποιεί.

3. Να παρουσιάσει μία συλλογή από 5 ιδέες για χειροτεχνία στην Αγέλη του.

4. Να γνωρίζει λίγα για την ιστορία της τεχνικής που παρουσιάζει.

5. Να είναι σε Θέση να εκτιμήσει την ποσότητα υλικών που Θα χρειαστεί για μία

συγκεκριμένη χειροτεχνία.

6. Να μπορεί να καθοδηγεί σωστά τα Λυκόπουλα της εξάδας του όταν η Αγέλη έχει

'χειροτεχνία'.

7. Να πρωτοστατεί στο στολισμό της γωνιάς της εξάδας του.

8. Να ξέρει να διαβάζει τα σχέδια και να συναρμολογεί σωστά μοντέλα πλοίων, αε-

ροπλάνων κλπ.


4.  Ξυλουργού
5.  Υδραυλικού
6.  Ηλεκτρολόγου 
7.  Κεραμικής
8. Ελαιοχρωματιστή
9. Ζωγραφικής

10. Γλυπτικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζει λίγα πράγματα από την ιστορία της γλυπτικής στην Πατρίδα μας.
2. Να παρουσιάσει συλλογή από 10 φωτογραφίες διάσημων γλυπτικών έργων και
να γνωρίζει ποιος τα έφτιαξε.
3. Να γνωρίζει 4 αρχαίους, 4 νεοέλληνες και 2 ξένους γλύπτες και ένα τουλάχιστον
έργο τους.
4. Να γνωρίζει τα βασικά είδη και τεχνικές γλυπτικής και τα κυριότερα εργαλεία
γλυπτικής.
5. Να μπορεί να εξηγήσει τις προσωπικές του εκτιμήσεις για ένα γλυπτό.
6. Να φτιάξει 3 τουλάχιστον απλά γλυπτά από μαλακό υλικό (γύψο, ξύλο, πλαστέ
ελινη, πηλό κλπ).
7. Να έχει επισκεφθεί μία τουλάχιστον έκθεση γλυπτικής.

11. Σκιτσογράφου

Να μπορεί να πραγματοποιεί 4 από τα παρακάτω:

1. Να ασχολείται με ένα είδος σχεδίου (γραμμικό ή ελεύθερο) προσαρμοσμένο στην

παιδική ηλικία.

2. Να γνωρίζει να χειρίζεται το μολύβι, την ξύστρα, τη γόμα καλά και να ξέρει τι

νούμερο μολύβι χρειάζεται για κάθε σχέδιο.

3. Να ξέρει τα διάφορα είδη χαρτιών σχεδίου, τη χρήση της σινικής μελάνης ή του

κάρβουνου.

4. Να μπορεί να σκιτσάρει ένα κτίριο, ένα αντικείμενο ή ένα πρόσωπο.

5. Να παρουσιάσει μία μικρή έκθεση με σκίτσα στην Αγέλη ή σε κάποια εκδήλωση

μαζί με άλλους συνομηλίκους του.

6. Να γνωρίζει 3 σκιτσογράφους


12. Καραγκιοζοπαίχτη
13. Κουκλοθέατρου

14. Παιχνιδά

Να μπορεί να πραγματοποιεί 3 από τα παρακάτω:

1. Να πραγματοποιεί το A ή το B.

(Α)

να φτιάξει με οποιοδήποτε υλικό ένα παιχνίδι.

να φτιάξει σε χαρτόνι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι.

να επισκευάσει ένα παιχνίδι.

(Β)

να συναρμολογήσει ένα μοντέλο από κουτί.

2. Να κάνει μία συλλογή από φωτογραφίες παιχνιδιών με 5 φωτογραφίες.

3. Να ξέρει πώς παίζονται 5 επιτραπέζια παιχνίδια και να μπορεί να τα εξηγήσει και

στα υπόλοιπα Λυκόπουλα της εξάδας του.

4. Να τακτοποιεί στην Αγέλη ή στο δωμάτιό του τα παιχνίδια.


15. Τυπογράφου

16. Ζαχαροπλαστικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 6 από τα παρακάτω:

1. Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί ένα οδηγό ζαχαροπλαστικής.

2. Να ξέρει να χρησιμοποιεί σωστά τον εξοπλισμό της κουζίνας του σπιτιού του

(κίνδυνοι).

3. Να γνωρίζει τους διάφορους τύπους αλευριού για γλυκά, τί είναι το baking

powder και σε τί χρησιμεύει, τί είναι η μαγιά, η σόδα, η βανίλια, η σαντιγί.

4. Να φτιάξει μία κρέμα ή μία φρουί ζελέ ή ένα ρυζόγαλο.

5. Να κάνει με τη βοήθεια της μητέρας του κάποιο γλύκισμα.

6. Να βρει 3 σχετικά εύκολες συνταγές για γλυκά κατά προτίμηση παραδοσιακά.

7. Να γαρνίρει μία τούρτα ή ανάλογο γλυκό με σαντιγί, κερασάκια κλπ.

8. Να ξέρει το βασικό τρόπο παρασκευής γλυκών του κουταλιού και να μπορεί να

ξεχωρίζει 5 από αυτά.

9. Να ξέρει να αραιώνει και να ετοιμάζει λεμονάδες, πορτοκαλάδες, βυσσινάδες κλπ

από συμπυκνωμένους χυμούς.

10. Να μπορεί να ανοίξει φύλλο με τη βοήθεια της μητέρας του.

11. Να μπορεί να χωρίζει το ασπράδι από τον κρόκο του αβγού και να χτυπάει αβγά.

17. Μαγειρικής

Να μπορεί να πραγματοποιεί 7 από τα παρακάτω:
1. Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί έναν οδηγό μαγειρικής.
2. Να γνωρίζει να χρησιμοποιεί σωστά την κουζίνα που έχει στο σπίτι του γνωρίζο-
ντας τους κινδύνους της.
3. Να ξέρει σε τί χρησιμεύουν τα διάφορα μαγειρικά σκεύη και οι αντίστοιχες συ-
σκευές ιξερ κλπ).
4. Να ξέρει να φτιάχνει καφέ, τσάι ή κάποιο άλλο ρόφημα.
5. Να βράζει ή να τηγανίζει ένα αβγό.
6. Να φτιάξει ένα απλό φαγητό ακαρόνια, πιλάφι, μπιφτέκια κλπ).
7. Να γνωρίζει τα φρούτα και τα λαχανικά της εποχής και να κάνει μία σαλάτα ή μία
φρουτοσαλάτα.
8. Να απαριθμήσει 5 παραδοσιακά ελληνικά φαγητά ή γλυκά.
9. Να βοηθήσει τη μητέρα του στην παρασκευή ενός δύσκολου φαγητού.
10. Να βοηθήσει στην προετοιμασία πρωινού, μεσημεριανού και βραδινού φαγητού
στην κατασκήνωση.
11. Να μπορεί να υπολογίσει χοντρικά τις ποσότητες υλικών που χρειάζονται για την
ετοιμασία ενός φαγητού.

18. Υφαντικής
19. Πλεκτικής
20. Καλαθοπλεκτικής
21. Κεντήματος
22. Ραπτικής
23. Διακοσμητή

24. Φωτογράφου(Αρετή)

Να μπορεί να πραγματοποιεί τα παρακάτω:
1. Να φροντίζει σωστά τη φωτογραφική του μηχανή ή να προσέχει και να σέβεται  αυτή που δανείζεται.
2. Με φωτογραφική μηχανή δική του ή της αγέλης και σε συνεργασία με τον Ακέλα του να φωτογραφίσει για ένα χρονικό διάστημα τις δραστηριότητες της Αγέλης του.
3. Να γνωρίζει λίγες βασικές πληροφορίες γύρω από την ιστορία της φωτογραφίας.
4. Να ξέρει τα μέρη μιας φωτογραφικής μηχανής.
5. Να ξέρει να τοποθετεί αλλά και να αλλάζει το φιλμ σε μια φωτογραφική μηχανή(σε αναλογική μηχανή) ή να μεταφέρει τις πληροφορίες σε PC ή σε φωτογραφείο για εκτύπωση(για ψηφιακή μηχανή).
6. Να οργανώσει το φωτογραφικό άλμπουμ της αγέλης του.
7. Να κάνει μία έκθεση στην αγέλη του με φωτογραφίες του π.χ.. από τις διακοπές του.
8. Να γνωρίζει λίγα για το πώς φωτογραφίζουμε και για το τί πρέπει να προσέχουμε.


25. Αερομοντελιστή


* Εκτός απο όλες αυτές τις Ερασιτεχνικές Ασχολίες μπορούμε να φτιάξουμε και όποια άλλη  θέλουμε!Απλά πές μας τι σε ενδιαφέρει!!!
** Προμηθευτείτε το καινούριο βιβλιαράκι των Ερασιτεχνικών Ασχολιών απο το Πρατήριο ή τον Εκδρομέα ή παραγγείλτε το σε εμάς στο ageli4ns@hotmail.com! Κόστος: 4ευρώ!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου